Okej, egentligen inte ett ämne jag tänkt kommentera — men wtf?! Varför förs Carola med “huva och solglasögon” tätt omslingrad av någon slags vakt får man anta, från rättegången mot Tito Beltran? Liksom… varför?

Blir en annons kommenterad i dagsmedia, får man nog säga att marknadsföringen var en rejäl framgång. En skojfrisk, patriotisk medarbetare anklagas för att ha lagt till ett par rader i en annons (som var designad att se halvfärdig ut). Nästa annonsrepa kommer de att be om ursäkt, men måste säga att det är lite för smart för att vara oplanerat… Det är faktiskt inte helt ovanligt att företag iscensätter lite dramaturgi för att göra sig själva, och andras vardag, lite intressantare. Var det ett misstag betyder det att de är en ganska usel byrå, annars.

Det märks att tiderna är annorlunda… En gång i tiden när min väska började vibrera i tunnelbanan var det ingen som ringde bombroteln.

Lite larvigt kanske — men jag gillade idén att da Vinci var transa och Mona Lisa var hans självporträtt… Nu är hon inte hemlig längre sägs det.

* * *

Andra bloggar om: , , , ,